Joensuun, Pielisensuun ja Rantakylän kirkkojen jumalanpalvelukset avataan turvallisuusohjeet huomioiden

pappi ojentaa ehtoollisleivän seurakuntalaiselle

Joensuun kirkon, Pielisensuun kirkon ja Rantakylän kirkon jumalanpalvelukset avataan seurakuntalaisille turvallisuusohjeet huomioiden 14.2. alkaen. Normaalia hieman lyhyempään messuun voi osallistua kolmessa kirkossa sunnuntaina klo 10 alkaen. Joensuun kirkon jumalanpalvelus lähetetään edelleen myös suorana verkkolähetyksenä.

Jumalanpalveluksissa otetaan huomioon kaikki voimassaolevat turvallisuusohjeet ja osallistujat ryhmitellään eri osiin kirkkoja. Ryhmittely huomioiden Joensuun ja Pielisensuun kirkkojen jumalanpalveluksiin voi osallistua 60 henkilöä ja Rantakylän kirkon jumalanpalvelukseen 40 henkilöä. Seurakuntayhtymä suosittelee vahvasti maskin käyttöä. Tarvittaessa maskin voi saada kirkon ovelta.

Muissa Joensuun alueen ev.lut. kirkoissa jumalanpalvelukset avataan aikaisintaan 28.2., jos koronarajoituksia ei sitä ennen tiukenneta.

Wed Feb 10 10:38:35 EET 2021