Pielisensuun seurakunta

Ah! Kesä on täällä. Tämä ihmeellinen aika, kun auringon lämpö ylläpitää jokaisen Jumalan luomistyön ihmeen. Valo ja varjot nostavat esiin kauniit, tuoksuvat kukat, tuoden väriä elämäämme.

Sanokoot ja selittäkööt biologit ja solututkijat, mitä ja miten tämä kaikki tapahtuu – mutta ihme se on. Ilo ja toivo ovat läsnä. Ja se lintujen loputon viserrys ja liverrys uuden päivän aamussa – eloon kutsuvaa se on.

Nauttikaamme siis tästä ihanasta ajasta, annetaan sen täyttää mielemme ja sydämemme ilolla ja toivolla. Kesän kauneus ja kasvu ovat meidän keskellämme, ympärillämme ja sisällämme. Tämä olkoon meille Jumalan Sana, ohjaten askeleitamme kohti sitä, mikä on kaunista ja hyvää.

Kesällä luomakunta ihmisineen saa kertoa pienintäkin yksityiskohtaa myöten kirkkain värein, tuoksuin ja äänin Luojan suuruudesta. Toivon siemenet ovat puhjenneet kukkaan. Niin saamme mekin, kukkien kaltaisina, kurkotella kuin pienet lapset armon auringossa, kukoistaaksemme ja kasvaaksemme kohti taivaan riemua.

Siunattua kesää virren 105 saattelemana!

Kesälinnut taivaan alla iloisina lentävät.
Sulaneella sydämellä laulaa toukomettiset.
Elämä ja autuus loistaa Herran seurakunnassa.
Aurinko on ristin päällä valkea ja punainen.

Armon Henki täyttää mielet murheelliset ilolla.
Rauhan tyven, puhdas ilma Jeesuksesta virtailee.
Epäilysten alta nousee köyhä sielu kiittämään.
Ikävöitsen täältä päästä kotimaahan ikuiseen.

Tule valoista, varjoista, puiden alta, piilosta tai kaikkien katsottavista. Tule rohkeasti kaikenlaisena. Täällä on sinulle paikka. Olet lämpimästi tervetullut meille!

Seurakuntatoimisto
Huvilakatu 8 b, 80200 Joensuu