Rauhankappeli

Vaalea rakennus, jossa suuret sivuikkunat.

Rauhankatu 4a, 80100 Joensuu

Huomaa poikkevat liikennejärjestelyt Joensuun hautausmaalla vuonna 2023

Joensuun hautausmaalla on käynnissä rakennustöitä, jotka vaikuttavat hautausmaan liikennejärjestelyihin. Kulku hautausmaalle muuttuu töiden etenemisen mukaan ja alueen opasteisiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Touko-kesäkuussa kulku Rauhankadulta on suljettu autoliikenteeltä hautausmaalle rakennettavan toimisto- ja huoltorakennuksen piha-alueen rakennustöiden vuoksi. Käynti Joensuun hautausmaalle tapahtuu poikkeuksellisesti vain Teollisuuskadun kautta. Työmaan on arvioitu valmistuvan kesäkuun loppupuolella. Tämän jälkeen kulku hautausmaalle ja kappeleille onnistuu Rauhankadun kautta. Hautausmaan parkkipaikat sijaitsevat Ristinkappelilla ja Ristinkappelille vievän tien varrella.

Tilan käyttö ja varaus

Vuonna 1936 valmistunut Rauhankappeli on toinen Joensuun hautausmaalla sijaitsevista luterilaisen kirkon kappeleista. Rakennus sijaitsee Rauhankadun varrella, nykyisin pyöräilykatuna toimivan Kauppakadun päässä. Kappelissa on istumapaikkoja 90:lle hengelle. Tilassa on käytössä urut.

Tilavarauksista hautaukseen liittyen sovitaan hautausmaan toimiston kautta, avoinna ma-to klo 8.30-15 sekä pe klo 8.30-14, puh. 013 2635 577, Rauhankatu 4 (HUOM! ajalla 2.5.2023–30.6.2024 Teollisuuskatu 13). Muut tilavaraukset sovitaan seurakuntatoimistojenLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Sijainti kartalla

Induktiosilmukka Induktiosilmukka