Grillailua, musiikkia ja lipunnosto – Joensuun seurakunnat tarjoavat juhannusjuhlia

Kolme Suomen lippua sinistä taivasta vasten.

Keskikesän juhlaa ei tarvitse itse lähteä valmistelemaan. Joensuun seurakunnat järjestävät maksuttomia juhannusjuhlia, joissa puitteet ovat kunnossa.

Juhlissa on luvassa muun muassa grillaamista, musiikkiesityksiä ja lipunnostoa. Lisäksi juhlapäivänä muistetaan sitä, että juhannusta vietetään Johannes Kastajan syntymäpäivän kunniaksi.

Sulkulan kesäkodilla (Kesärannantie 10) virittäydytään juhannustunnelmaan perjantaina 21.6. kello 17 alkaen. Mukana ovat papit Suvi Huotari ja Antti Kyytsönen sekä kesäteologi Jesse Kärkkäinen. Musiikista vastaa Marita El Arrouji.

Juhannusaaton juhlahetkeä vietetään Pyhäselän kirkon pihalla (Hammaslahdentie 76) klo 17.45–19.45. Ohjelmassa on lipunnosto, yhteislaulua, hartaushetki ja jäätelötarjoilu. Tilaisuudessa on säävaraus.
Rantakylän kirkolla (Rantakylänkatu 2) vietetään juhannusaaton juhlaa kello 18 kirkkopihassa. Ohjelmassa on lipunnosto, makkaranpaistoa, kahvittelua, hartaus ja yhdessäoloa.

Kiihtelysvaarassa juhannusaattoa juhlitaan Heiskasten pihapiirissä (Tohmajärventie 199) kello 16 alkaen. Tarjolla on nokipannukahvia, muurinpohjalettuja ja grillaamista. Musiikista vastaavat Sirius- ja Triangeli-lauluryhmät sekä Majatalokuoro.

Samat musiikkiryhmät esiintyvät myös juhannuslaulajaisissa juhannuspäivänä 22.6. kello 15 Hoilolan kirkossa (Hoilolantie 133b).

Juhannuspäivää pääsee viettämään myös messuissa Joensuun, Rantakylän, Pielisensuun ja Enon kirkoissa kello 10 sekä sanajumalanpalveluksissa Pyhäselän kirkossa kello 10 ja Hoilolan kirkossa kello 13.

Mon Jun 17 09:49:23 EEST 2024