Iltamusiikki-konsertit laajentuvat Tuupovaaraan – Viime vuonna yli 1 100 kuuntelijaa

Soittimien silhuetteja ja teksti: iltamusiikki.

Iltamusiikki-sarjan konsertit käynnistyvät jälleen Joensuun kirkoissa. Tänä vuonna tapahtuma laajenee entisestään, kun konsertteja järjestetään myös Tuupovaaran kirkossa. Viime vuoden tapaan mukana ovat Joensuun, Utran ja Rantakylän kirkot.

Laajentumisen myötä Iltamusiikki-konserteissa on entistä enemmän valinnanvaraa. Kaikkiaan konsertteja järjestetään 18 kappaletta. Sarjan käynnistää tenori Heikki Hattusen ja kanttori Tommi Niskalan konsertti Ennen aurinkoa ollut valkeus Joensuun kirkossa sunnuntaina 2.6. kello 18. Konsertissa kuullaan Giuseppe Verdin, Gioachino Rossinin ja Janne Salmenkankaan sävellyksiä.

Viime vuonna konsertit keräsivät yli 1 100 kuuntelijaa. Suosituin niistä oli Réne Laulajaisen ja trion konsertti, joka järjestettiin osana Joensuun Gospelfestivaaleja. Laulajainen konsertoi myös tänä vuonna Joensuun kirkossa sunnuntaina 11.8. kello 18.

Kaikkiin konsertteihin on vapaa pääsy.

Joensuun evankelis-luterilaisessa kirkossa (Papinkatu 1b):

Su 2.6. klo 18, Ennen aurinkoa ollut valkeus, Heikki Hattunen (laulu) ja Tommi Niskala (urut)
Su 16.6. klo 18, Viisi tuubaa ja Ari, Ari Varpula (tuuba)
Su 30.6. klo 18, Katja's – Time Flies After All -pianoinstrumentaalikonsertti, Katja Vanttaja (piano)
Su 14.7. klo 18, Rakkaudesta rauhaan, Ara Hayrabedian (laulu & kitara)
Su 28.7. klo 18, Heijastuksia, Heidi Lehtoranta (viulu) & Tiina Karhu-Ahtonen (piano)
Su 11.8. klo 18, Réne Laulajainen ja trio, Joensuu Gospel -festivaalien perinteinen konsertti
Su 25.8. klo 18, Meditaatioita sellolle ja uruille, Ville Kivivuori (sello) & Tuomas Pyrhönen (urut ja piano)

Utran kirkossa (Väisälänkatu 2):

Su 9.6. klo 18, Marja Nevankallio ja Laura Winter (konserttikanteleet)
Su 23.6. klo 18, Ville Mustonen (kitara) ja Ella Kinnunen (laulu)
Su 7.7. klo 18, Barokkiyhtye Oblica: Eerika Perkkiö (traverso), Roope Jokinen (barokkiviulu), Daniel Kivivuori (barokkisello) ja Jasper Koekoek (continuo).
Su 21.7. klo 18, Janne Maarala (piano)
Su 4.8. klo 18, Katariina Zaborsky (viulu) ja Tiina Karhu-Ahtonen (piano)
Pe 16.8. klo 18, Sanna Kivivuori (viulu), Ville Kivivuori (sello) ja Janne Piipponen (piano)
La 17.8. klo 18, Henna-Mari Luolamo (laulu) ja Janne Piipponen (piano)
Su 18.8. klo 18, Duo Tonteri: Santeri Piipponen (kitara) ja Touko Saranpää (kitara)

Rantakylän kirkossa (Rantakylänkatu 2):

Su 1.9 klo 18, Kalevi Kiviniemen muistolle, Tuomas Pyrhönen (urut)

Tuupovaaran kirkossa (Koulutie 5):

Su 16.6 klo 18, Sydämeeni laulun sain, Päivi Soikkeli, Tytti Soikkeli ja Pekka Varonen
Pe 12.7 klo 18, Bach ja sellon ääni, Seeli Toivio (sello)

Ennakkotiedoista poiketen Joensuun evankelis-luterilaisessa kirkossa on sunnuntaina 16.6. Ari Varpulan konsertti Viisi tuubaa ja Ari ja sunnuntaina 30.6. Katja Vanttajan konsertti Katja's – Time Flies After All.

Fri May 31 08:15:22 EEST 2024