Kulku Joensuun hautausmaalle siirtyy Teollisuuskadulle

Teollisuuskadun varressa on opastekyltti poikkeusreitistä.

Joensuun hautausmaalla liikennejärjestelyt muuttuvat, kun Joensuun kaupunki saa Koulukadun ja Rauhankadun kiertoliittymän viimeistelytyöt valmiiksi.

Hautausmaalle sekä Rauhan- ja Ristinkappeleihin on kuljettu työmaan ajan poikkeuksellisesti Kajaanintieltä väliaikaisesta liikenneympyrästä. Se poistuu käytöstä perjantaina 24.5. puolenpäivän aikaan.

Tämän jälkeen hautausmaan alueelle pääsee Teollisuuskatu 11 ja 13 välissä olevalta tieltä. Paikalla on opaste, joka ohjaa poikkeusreitille.

Hautaustoimen päällikkö Virpi Kiviniemi muistuttaa, että liikenne on kaksisuuntaista poikkeusreitillä. Ajoneuvon nopeus kannattaa pitää maltillisena sekä huomioida jalankulkijat ja työkoneet.

Teollisuuskadun reitti on käytössä hautausmaalle rakennettavan toimisto- ja huoltorakennuksen piha-alueen rakennustöiden vuoksi. Työmaan on arvioitu valmistuvan kesäkuun loppupuolella. Tämän jälkeen kulku hautausmaalle ja kappeleille onnistuu Rauhankadun kautta.

Poikkeusreitti koskee vain autolla tulijoita. Jalan ja pyörällä voi kulkea työmaan aikana myös Rauhankadun puolelta.

2024-05-23 14:14:27.0