Pohjois-Karjalan Ihmisarvopäivä voimaannuttaa työttömiä ja heidän läheisiään

Ihmiset ovat selin kameraan kädet toistensa olilla.

Pohjois-Karjalan Ihmisarvopäivä järjestetään Joensuussa teemalla ”Työttömyys tavallisena tilana” järjestöjen, seurakuntien ja vapaaehtoisten yhteisvoimin.

Tapahtuman tavoitteena on maakunnan työttömien ja heidän läheistensä voimaannuttaminen, hyvinvoinnin ja osallisuuden lisääminen sekä yksinäisyyden vähentäminen. Tapahtumassa tuodaan myös esille työttömyyden moninaisuutta ja pyritään murtamaan yhteiskunnan kielteisiä asenteita työttömiä kohtaan.

Tapahtumapäivän aikana voi kuunnella innostavia puheenvuoroja, osallistua keskusteluun ja nauttia teatteri- ja musiikkiesityksistä. Lisäksi voi osallistua yhteisötaiteen tekemiseen ja tutustua eri toimijoiden esittelypisteisiin.

Kaikille kiinnostuneille avoin tapahtuma järjestetään Joensuun seurakuntakeskuksessa (Kirkkokatu 28) torstaina 16.5. kello 9.30–15.30. Tapahtuma on maksuton. Ilmoittautumisohjeet löytyvät osoitteesta tyottomienpaiva.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Pohjois-Karjalan Ihmisarvopäivä -tapahtuman suunnittelusta vastaavat Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymä, Joensuun ortodoksinen seurakunta, Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry, Joensuun Seudun Erilaiset Oppijat ry, ViaDia Joensuu, Työttömien Teatteri ja Pohjois-Karjalan Työttömät ry.

2024-05-10 10:29:50.0